We are the Glamazons

Fredag morgon styrdes kosan mot Los Angeles och allt som hör till. Nercabbad liten söt sportbil, led zeppelin i högtalarna och solsken, kan det bli en bättre roadtrip? Som alla roadtrips så måste man ju köra fel, efter 20 min on the road får allison panik och tror att hon kört fel... snurrar runt... gör om gör rätt och inser sedan att den första vägen hade fungerat lika bra... nåväl sånt är livet :D 
Det underbara är dock att jag och allison kör ungerfär likadant... så vi cruiseade i 140 och svor hjärtligt så fort någon slöfock blockerade högerfilen.... amerikaner kan verkligen inte köra.. med jämna mellanrum så tutade lastbilarna åt oss... Först blev vi lite förvånade - vi gjorde ju inget fel- men sen insåg vi att det var två unga tjejjer i en cab som var orsaken =)

Jag körde andra halvan av vägen och när det blev fem filer och lagom med trafik så insåg jag att det var ganska kul att amerikaner inte kan köra bil ordentligt =) Det var ganska kul att sicksacka mellan filer och bilar, mycket roligare än att bara åka rakt fram mil efter mil.

And then: LA!!! vi bor hos allisons kusin som är runt 45 har två barn och den största garderoben jag sett. Hon hade redan fixat in oss på vip listan för en nyöppnad klubb i hollywood. VI botaniserar i garderoben som är ett rum fullt av skor klänningar, partytoppar, accessoarer och vad man nu kan tänka sig. Jag får låna en hel outfit, marinblå axelbandslös klänning med läerdetaljer, matchande bruna skor och väska och en guldfärgad jacka :P 
Måste säga att det var ganska kul att bara glida förbi kön och dessutom få tillgång till toppvåningen med en otrolig utsikt över hollywood.  Jag glider runt och snackar lite med folk... bland annat en snubbe med den snyggaste tuppkammen jag sett på länge, helt slät, spikrak och shiny.. jag var tvungen att kolla hur han gjorde den... tydligen något lim... gul flaska... jag ska hålla utkik. :D

En annan snubbe var tydligen någon klubb promotor... han fick mitt nummer och har sedan dess skickat invites till olika celeb-party's, vip-listor etc. etc. Synd att jag inte bor i LA :P

Lördagen var shopping  och på kvällen skulle vi kolla när Judiths son spelade på en klubb med sitt band private wasabi. http://www.myspace.com/privatewasabi
De var riktigt bra faktiskt.... =) Sen drog vi till en annan nice fancy restaurang/ bar för middag och lite party.... riktigt niiice =)  förutom att jag drog på mig en hems förkylning som gjorde mig sängliggande under söndagen och större delen av måndagen.  På tisdag morgon hade vi på något sätt tagit oss hem till scottsdale arizona igen och bestämde oss för att ta mig till doktorn då min hals var så svullen att jag knappt kunde dricka vatten. Lite mediciner senare och jag var redan mycket bättre...

Onsdag ny roadtrip till grand canyon.... helt otroligt. Det har varit ett ställe som jag alltid har velat se men som jag aldrig trott att jag faktiskt skulle få besöka. Stort, vackert och mer än jag kan beskriva.

torsdag var en dag på ett spa inbokad. Började med en ridtur för att kolla på lite vilda mustanger och sedan tillbaka till spat för en härlig lunch, slappa vid polen och så småningom en helt underbar massage.  Besökte gymmet och tog sedan ytterligare lite tid vid poolen och i steam-rummet... hur nice som helst.
Torsdagskvällen var vi självklart tvungna att gå ut i scottsdale som är posh 3000... =) skön omväxling mot madison som är bonde-stil nummer ett..  Vart vi än gick så hörde vi kommentarer som "wow, amazons!" eller såg killar som på lite avstånd försökte mäta hur pass mycket längre vi var.  =) Annars så var scottsdales nattliv fullt av boobjobs och gogo-dancing girls... något som verkade som ett kul jobb men inget för mig då jag varken är superskinny eller har DD kupor :P

fredagen och lördagen gick i samma anda =) sol shopping och party..  träffade roliga människor och hittade en mekanic bull :D självklarv var jag tvungen att prova :D funny as shit... speciellt eftersom jag inte blev avkastad... har filmbevis på kameran men med mina tekniska kunskaper så kan det dröja tills jag klurar ut hur jag postar det här :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0