love my jeans

yay !! Jag hade en period förra våren när jag sprang som en galning... ibland två tre gånger per dag.. mådde helt underbart och som genom ett under så var jag tvungen att köpa nya byxor för att alla gamla ramlade av =) kan man ha ett bättre problem? Nå ett av paren var ett par snortajta mörkblå jeans som var på gränsen till föör tajta men ska det vara tajt så ska det och storleken större skulle enligt expediten sitta för löst efter några användningar... så jag trodde på henne och köpte jeansen glad i hågen.. well.. sommaren med nattjobb blandat med dagjobb var inte den bästa för mina matvanor eller springvanor... jag har upptäckt att jag är en otrolig rutin-människa.. ge mig fasta tider och jag mår bra.  Så efter sommaren så kunde jag inte ha mina älskade jeans.. det såg förjävligt ut.. och flytten till usa gjorde det inte bättre med rutinerna...

här är en till grej... jag fungerar sämst under tvång... åsnegenen i mig sätter ner hovarna i marken och sparkar bakut... det är sjukt att jag fortfarande glömmer hur jag fungerar.. under hösten försökte jag tvinga mig tillbaka in i mina gamla goda vanor... jag läste träningskurser för att få mig själv att hålla träningsrutiner... och jag försökte hålla ett schema i bloggen för att motivera mig själv att vara duktig även i andras ögon och i mina egna... fel fel fel!!! så fort jag valt träningskurserna så blev de måsten även om de från början var ett resultat av ett frivilligt val. De var dessutom resultatbaserade så jag var tvungen att gå efter mål som inte var mina egna.... att ytterligare försöka lägga upp ett schema för mig själv att jag var tvungen att träna på egen hand också... ännu ett måste i mina egna ögon...

Jag vet själv att min motivation är något som måste gro ett tag för att sedan vips finnas där i full blom när jag vaknar en morgon med spring i benen.. måsten fungerar som gift för motivationen... och nu när måstena är borta har motivationen tittat fram... jag har börjat springa och redan efter bara två veckor kommer jag i mina älskade jeans igen =)

Imorgon ska det firas med en ny frisyr =) hmm... eller iaf lite fräschare toppar... mitt hår är ju typ heligt ( ;-) ) så jag vet inte hur mycket jag vågar när jag måste gå till en ny frisör =p

Kommentarer
Postat av: Stora stor

hahaha tack för den piken! ( : Grattis til jeansbärandet, alla mina jeans är för stora nu, så det blir shopping snart.



Älskar dig.

2009-02-04 @ 08:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0