Vi är sååååå tajta!

Fredag för med sig vänner och Rocks! Ganska snart upptäcker vi att vår trio hör till det övre åldersskiktet (såå går det när man är tidigt på 18-ställen) och helt plötsligt har vi blivit det jobbiga gänget gamlingar som "tror" att de är unga å hippa men egentligen är vi mest skräniga å skrämmer slag på de flesta runt omkring oss.

Efter en jd och en banderas ska det beställas en lolas special å jag lämnas ensam vid bordet.
-ööhh, eee hmm.. kan man sitta här? (fyllskalle, 25-30 lite halvt trevlig men som senare visar sig vara totalt oförmögen att kommunicera)

- jorå, mina vänner är å fixar dricka men hittar ni stolar så är det bara att joina :D
-ehm ok.. ee hörru! (ropar till sin polare) vii kan eee sitta här! måste hitta såna! (pekar på en stol som jag precis visat att jag passade åt mina vänner) öööö,,, kolla här är en! (pekar på samma stol)

Jag förklara snällt att tyvär, den har jag passat så att vännerna med fötter i klackar inte ska behöva stå, å kollar lite avundsjukt mot dem som står i baren å pratar med en lång kille i blonda dreads med ett chramigt leende.. suck, de verkar ha kul medan jag sitter å passar bordet.. drygt.

De kommer tillbaka. Lola är överlycklig över att vara tillbaka trots att mitt nyfunna sällskap inte verkar kunna forma en mening. Hon hade spenderat tiden i baren med att försöka undkomma ett skrev som den blonde killen glatt gnuggade mot hennes höft.. I guess jag fick vinnarlotten den gången :P

Natten rullar på som en natt brukar rulla på. Möter nån snubbe jag känner igen... kollar lite.. han kollar lite men börjar sen gå vidare. "JAG KÄNNER IGEN DIG!" Utbrister jag.  (smart tilia, jättesmart. Jag lovar)
-ja, jag brukar JOBBA här
heh.. sorry?  nu när han sa det så var det garderobsnubben.. vafan? vad gör han här på fritiden? men tydligen kommer jag inte behöva le lite urskuldande å säga "sorry stalkern här, ska inte flyga på dig ikväll, promise" varje gång jag går dit. För han började hänga efter mig istället senare under kvällen å allt var som det skulle igen =)

E hittar en nittonåring på dansgolvet som knappt vågade berätta hur gammal han var för han var rädd att hon skulle gå ifrån honom.. tror hon mest var glad över att han inte var en 29 årig tvåbarnspappa (som i och för sig var skitsnygg!) så nittonåringen hade bara att oroa sig för sin cockblocker till vän som blev utkastad och inte kunde åka hem själv.... jag som trodde det var ett fenomen bland tjejjer att hålla handen hela tiden.
Just när vi ska hemmåt upptäcker vi att ingen av oss tagit hand om jackbrickan, braaa jobbat! Tilian slår på charmen å vänder sig till en av vaktisarna som står i dörren. (i garderoben jobbade en tjej som inte såg så glad ut) Efter en liten stund har jag fått hjälp och jackorna blev lokaliserade :D
kommer ut. "Du är RÖDHÅRIG!!!!!" (nehee är jag ? I had no idea! really?) han såg lite rädd ut så jag sa åt honom att passa sig för jag bits!  men han var tydligen inte en av dem med aversioner mot rött hår. Han var en av dem som har en mindre readhead fetish. Whats the deal? jag menar.. jag klagar inte. inte alls :D attentionwhore.. remember? Men ändå, vad är grejjen.. en hårfärg? är hår så sexigt? oh well..
Vi rullade hemmåt.. och jag började preppa för en lugn lördag kväll... Man är ju inte 20 längre =)

Man är ju som sagt vad inte 20 längre, alltså var det inte bra att låta sig supas ned av gamla klasskompisar. Dålig ide, dålig ide. Var det fyllan eller vad? som gjorde att frugan å jag helt plötsligt satt å diskuterade vad vi som 17 åringar satt å skämta om "tänk vad weird det skulle vara om vi kom ut,,, vi skulle ju verkligen inte tro varandra" And here we are.. eller nåt :P Gosh I love that girl! vi är fööör lika. :D
vincent å byron hälsade också på när jag redan var ordentligt på kanelen å någon viss person fortfarande jobbade på att supa mig underbordet.... Vi hade jävligt kul i alla fall! Jag tror jag inte riktigt var helt ok när jag kom hem till älsklingen... kanske ska fråga honom hur dåligt det var.... eller så ska jag inte göra det :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0