Kräftskiva

jo så är det.. vi bjöd på kräftskiva här i vikinghuset =)  Efter alla konstens regler.. Kräftorna levererades från louisiana igår och vi kokade storkok halva natten. . Jag som aldrig varit intresserad av kräftor eller hur dem kokas gick på killarnas bullshit om att de låter när de hamnar i vattnet.. - jag hade faktiskt två silvermalar förut och dem lät ibland... så jag tyckte inte att det var helt omöjligt att de kunde låta... men  men ..det bjuder jag på =)

hela lördagen hade vi intervjuer för de som ska till finland nästa år... och sedan stressade vi iväg för att köpa bröd, grädde jordgubbar vit choklad och diverse tillbehör... efterätten stod jag för och det belv vitchoklad-pannacotta med vodkamarinerade jordgubbar... my speciality :D

men låångt innan vi nådde efterätten så hade vi hunnit långt igenom sånghäftet med snappsvisor... en hel del fina översättningar / omskrivna till engelska fanns med i samlingen... och toastmaster mister O, var tvungen att ta hela snapsen varje gång vi skålade... vid middagens slut hade han fått i sig 15 st... Själv höll jag mig nykter i min nya nyttiga anda (ingen fylla förrän mifflin) shottade med vatten och stod i som en kalasfull viking ändå =) måste säga att huset skakar lite när 20 pers hoppar runt i källaren..

två kräftor som överlevde kokningen fanns med som maskotar och de döptes efter de två vikingarna som startade kräftskivetradidtionen i viking huset :D

vi drog till baren bara för att mötas av sugardaddy som blev mäkta besviken över att jag drack vatten... dansade med vikingarna och stojjade runt..
bestämde mig dock för att gå hem ganska tidigt... träffade på två killar som ville att jag skulle följa med och spela beer pong.... nog för att jag är dumdristig ibland... men så dumdristig var jag inte... sitter nu i min säng... klockan kvart över ett :) och ja - jag är som en gammal tant men jag ser framemot att bara krypa ner under täcket och sova..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0