Jag är kär!

Nu har det ju inte varit så mycket upptåg på sistonde... jag skyller på tentorna och uppsatsen som precis blev klar... så jag tänkte filosofera lite... prata om att vara kär, orgasmer och freud och allt på en gång... trött är jag också vilket i kombination med filosoferande aldrig blir riktigt bra...

Men kär, det är jag... Det är en sån underbar känsla, kär  kär kär tiddelidooo!! man säger ju att det är dopaminet som är det höga när man är kär... dopamin och oxytocin, men främst dopamin när man är sådär löjligt kär - hoppar runt på moln kär - fånler och bara vill filosofera över hur kär man är - kär... ja.. ni fattar.. men.. dopaminet ska ju enligt forskarna minskas drastigt efter 6 månader... och det får näring av sex, fysisk kontakt och disclosure. Varför är jag då dopamin-hög? eller i alla fall känner mig dopamin-hög? det har gått mer än 6 månader... och jag har inte haft någon mysig, gosig sexig intim kontakt på 13 veckor..  Jag tänker inte klaga... jag är bara glad.. glad för att jag är hög (lite ledsen för att trippandet gör saknaden värre) men också glad för att hur mycket man än forskar hit och dit så fortsätter kärlek vara ett av de stora mysterierna i livet =)

Satt och pratade om freud på psykologin idag.. alltså... snubben var extrem i vissa aspekter... men han var ett geni och han är otroligt missförstådd... han ändrade totalt hur vi ser på saker idag... om det inte vore för honom så skulle det collectiva medvetandet tänka på ett helt annorlunda sätt...  Tänk efter : freud introducerade tanken på att det fanns ett undermedvetet. Han introducerade tanken på försvarsmekanismer... och en himla massa saker som vi refererar till utan att tänka på det... han var en revolutionär och omedvetet tänker vi på ett freudianskt sätt som idag blivit så vanligt i vårat sätt att tänka att vi inte inser att just det tankemönstret introducerades av freud..
Lite kul var det att just när vi pratade om orala komplexet så satt jag och bet på min kaffekopp... jag har nog kvar ett oralt komplex eller liknande... jag gillar att bita på saker.. min tungpiercing var nog både det bästa och det sämsta jag gjort.. :P sen blir det värre när jag pratar med min älskling...   =)  hmm... något säger mig att jag vill hångla..

Ska lyssna på Eka musik, var löjligt kär och sova.. godnatt gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0