dumma blogg!! - och ja, hundtricket fungerar - fieldtestat

Nu är det såhär... att jag antligen lyckats hitta vart bilderna som man tar med webcammen hamnar på datorn.. och så tänkte jag jippie! nu kan jag lägga ut bilder på min jättecoola piercing (som inte blöder, tackar som frågar ) på mitt permanenta armband som jag fick första fotbollsmatchen Bart- jättehunden (kommer mer om honom senare ) och så vidare... för vad är roligare än att lägga ut sitt liv? =P

men icke då... den dumma funktionen fungerar inte!! bläää. Varken i firefoxen eller explorern... skit också! Järnspikar till och med!!
någon som vet hur man gör? *blink blink*

annars då?

Har tränat två gånger idag =) höll ett jättefint tal i skolan på public speaking lektionen om hur mitt liv var länkat till vikings... hmm.. så himla cheezy att jag kanske ska lägga ut det här.... vår uppgift var dessutom att ta med en grej som vi skulle länka till våra liv.. och jag skulle ju ta med vikingahjälmen i plast som vi har i huset.. men icke då... den tappades bort under vår fest i lördags... tydligen hamnade den i M's rum.. men det visste inte jag imorse.. Men jag hängde inte läpp för det... nej,, fram med vika-papper-kunskaperna origami eller vad det nu kallas, och vips så hade jag en jättefin hatt som jag skrev "VIKING HELMET" på =D

Sen nu på kvällen tog jag en promenad och stal Bart som sällskap. Har nog sagt det förut men det tål att sägas igen. Han är ingen liten vovve.
Kommer tio meter från dörren när jag blir stoppad av de första personerna. Två tjejjer i min ålder. Går igenom parken och alla tittar på oss. Några ropar "wooow! big dog!".... på gatan stannar folk. fäller kommentarer, vill klappa, frågar hundra frågor. Tjejjer, killar, i alla åldrar. En tant ropade från sin bil vid ett trafiljus och undrade vad han var för ras... Synd tanten.. jag har ingen aning. :s
Så ja... hundtricket fungerar. Folk kommer garanterat fram och pratar. Men det räcker inte med vilken hund som helst. Den ska vara sinnesjukt stor och gärna fluffig.
Pratade med P som är husse, och han kan inte heller gå med Bart utan att bli stoppad... Nästan så att han borde käna lite extra pengar på att hyra ut Bart som girl-magnet.

Troligtvis så flyger jag till LA på fredag för att road-trippa en vecka tillbaka till Madison med ett gäng "vikings" (medlemmar i org. som gett mig mitt stipendie) som ska till Madison för convention som startar nästa fredag.. Får se hur det blir med flyg och sånt... men håll tummarna =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0