Tjejkväll, och en god gärning utförd

Och... en audition!

Började torsdagskvällen med att gå på audition för Hamlet. Har ingen aning om det gick bra eller dåligt eller någonting. Men kul var det och en ny erfarenhet rikare är jag. :)

Sen var det tjejmiddag på en japansk restaurang där de lagade maten medans man tittade på :) Roligast kocken någonsin som kastade broccoli bitar i munnen på oss :P Saki bombs dracks en hel del. inte gott... men vad gör man inte? En saki bomb är för övrig när man placerar en kopp saki på två ät pinnar som ligger tvärs över att halvfullt glas öl. Sedan slår man hårt i bordet så att sakin ramlar ner och så sveper man alltihopa.. :D
Vi skålade med ett gäng amerikanska frat. killar. jag lärde dem "helan går" och vi blev inbjudna till ett frat party.. men vi hade andra planer för kvällen.

Drar sedan till blue velvet och dansar :P
Senare möter jag upp en annan vän på en annan bar. Vi har en lång diskussion om att hon inte borde ha några hora-komplex som hon dras med. Nu stod jag inte och sade ligg ligg ligg! utan mer försökte få henne att förstå att det varken är negativt eller positivt att ligga runt. Det är neutralt. Och är vad man gör det till.. och att vem eller hur många man strular med bara borde avgöras av  vad man själv vill och inte någon form av peer pressure eller hora-komplex...

Sen kommer en full amerikan som vänligt men lite sluddrigt förklarar att han tänker ragga på mig. Jag säger vänligt att  I have a bf.

"is there any chance at all?" wtf!  en kommentar jag har fått höra ganska ofta,.,, vad är det med folk.. tror de att jag skulle säga att jag har en bf om det fanns en chans? dude... köp lite hjärnceller... de är hyffsat billiga på wallmart...

Hade en period när jag inte kände för att dissa genom att säga "jag har pojkvän" för att det just kändes som en ursäkt.. "jag har pojkvän det är därför jag inte kan ragga på dig" typ.. och kanske är det det som genererar i alla dessa "is there no chance?" kommentarer.. Nu på sistonde så har jag återupptagit "jagharpojkväns-dissen" just för att den trots muppiga följdkommentarer har visats sig mest verkningsfull.

Pratar med min vän nu dagen efter och får veta att hon sovit hos en killkompis hon har berättat att hon var lite intresserad av... Yay!... jag känner mig ansvarig efter vår diskussion och anser att jag har gjort en god gärning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0