Chicago Baby!

Jominssan!

Chicago var vad som gällde i helgen. Åkte ned fredag eftermiddag. Planen var att vi skulle åka från madison 12. Vi lämnade staden  2, pojkarna jag bor med var som vanligt 2 timmar försenade. Plockade upp tre killar en viking (W) och två random internationella studenter (N & R) som vi lärt känna... Resan tar totalt 5 timmar. (Den borde ta 2,5h) Värt att nämnas är att pojkarna inte kunde motstå att stanna och käka lunch på Hooters. Restaurang med lättklädda snygga tjejjer som servitriser. Maten var inte den bästa, men det dreglades en hel del runt bordet ändå.

När vi väl når Chicago åker vi hem till W i en av förorterna. Där chillar vi och väntar tills E, en annan viking kommer och hämtar mig då vi hade en tjejkväll med massa vin och sex and the city inplanerad. Vi snackar om allt och ingenting.. hatar killar i allmänhet, och alla bitchiga tjejjer i allmänhet. Kommer fram till att ingen av oss har särskilt många nära tjejkompisar, förmodligen för att vi är väldigt avslappnade och rakt på sak.- för att vara tjejjer that is :P Summan av kvällen efter ett stort intag av vin och efter att vi bestämt vilken typ av karaktär i sex and the city vi liknar mest, är att vi är normala och bra snälla människor... alla andra är konstiga chodeiga och allty annat negativt. :P Cute, isn't it?

Lördagen var shopping!! Och lite annat turistigt grejs =) Sedan gick vi ut med pojkarna W's kvinnliga kusin och kusinens kompis. E hängde inte med då hon hade fotbollsmatch tidigt på söndag morgon =/
Hittade en mycket trevlig bar med två strippstänger. Så medans pojkarna sprang runt och försökte ragga på japs och andra high-maintenance amerikanskor roade jag mig som en drottning. Trisst nog hade jag jeans vilket gör det sjukt svårt att använda strippstången - man får liksom inte samma grepp som när man har shorts. Men det hindrade inte mig, kusinen och kompisen var snor-tråkiga så jag dansade och hade kul,  och i mitt huvud var jag 16 bast igen i tyskland och lever loppan :)
Har jag någonsin berättat likheten mellan killar och sankt bernahrds? de tenderar att dregla.
Vid kvällens slut har W fått en hel del coaching i hans game och han pratar på rätt bra med några tjejjer, min room-mate som försökt säga att han inte alls "gamear" i den bemärkelsen att han aktivt tänker på vad han gör blev bustad då han när jag var i närheten körde "I need a female opinion", "I have to buy a present to my 8 year old sister" När jag sa på svenska för att inte förstöra för stackaren; "vaddå inte the game?" säger han oj just det... du har läst den... "Nehe? jag har bara sagt att jag har läst den för att verka cool?" dumass!
R lyckas få till lite hångel med en söt brunett precis innan vi hoppar in i taxin för att dra hem. Smiling like a retard hela vägen... ibland är pojkar duktigt söta =)

Söndagen spenderades med lite mer shopping och turistande. Sedan hemgång. Denna tur tog det de planerade 2,5 timmarna istället för 5  =)
allt som allt.. lyckad helg i en stad jag gärna åker tillbaka till =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0