walking a walk of shame that is not a walk of shame

Fest igår, hos Söt som vanligt... Drog med mig Dajoun från min teaterklass. En tjej från korea som känner att hon är lite för konservativ för sitt eget bästa men som inte riktigt vill hoppa ur sin comfort-zone än. Anyways... jag bjöd med henne och var hela kvällen smått orolig och försökte ta hand om henne. men vi hade riktigt kul ändå. Senare så går två snälla killar med henne och hennes kompis som hade kommit dit senare, hem... lämnar snällt av dem och går tillbaka. Det var otroligt skönt att veta att jag kunde lita på killarna och att tjejjerna fick eskort hem. Samtidigt som jag på något sätt hade hamnat lite over the top och inte kände att jag ville gå ensam tillbaka om jag hade följt henne hem. Natten blev sen.. och någonstans är jag lite rädd att jag fick i mig någonting, jag vart otroligt låg och fick senare veta att några hade tagit någon form av opiater och med den dåliga kollen vi hade på glas hit och dit så kanske jag fick i mig spår... eller så var jag bara otroligt trött,
Vem vet.. jag var lite oförsiktig men samtidigt i en grupp med bara betrodda vänner så på så sätt var det lugnt.. Men det slutar dock med att jag inte går hem förrän halv 7 på morgonen... såg ju självklart ut som att jag gick walk of shame... fick lite blickar som visade vad folk trodde... men det bjuder jag på den här gången :P

Jag har ju som vissa kanske känner till, nästan ett beroende av att ge massage. Så på småtimmarna brukar mina vänner alltid få en ny lite mer avslappnad rygg. Det är sjukt givande.. speciellt när man får höra att jag är bättre än någons utbildade massör. Och alla som har fått en riktig massage på en massage-bänk, med olja vet att en halvdan ryggmassage när man sitter med tröjan på, i en soffa sällan kommer i närheten av den riktiga massagen :D - Kanske ska ta lite fler kurser och skaffa mig ett nytt extra-jobb när jag kommer hem.

Sen så har jag börjat med repetitioner för Hamlet... ytterligare en ego-boost när jag får veta att jag inte fick min roll för att vi var så få som var på auditionen då många nya personer var med och jag kände bara igen en person från auditionen. Får även höra att jag har en varm behaglig röst :P.. kändes lite lustigt då det inte är så jag hör den.. och rösten är inte det vanligaste man får komplimanger för

Schemat för nästa termin är i övrigt halv-klart. Jag fick en av det eftertraktade platserna på fortsättningskursen i teater =D och kom in på en psykologi-kurs som jag har hört ska vara otroligt bra. två kurser till så är jag all set men den ena måste man ha sophomore status för och den andra har jag inte förkunskaperna för. Men troligtvis så kan min counselor fixa till min status eller jobba förbi det då jag tar en sophomore-kurs den här terminen. Den andra kursen är lite mer tveksam men förhoppningsvis kan han fixa in mig på den också =) det är otroligt praktiskt att vara en scholar här då stipendiet har hög status på skolan och de flesta gör allt de kan för att hjälpa en :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0