ord

Jag tänkte igår skriva att ord kan göra en så otroligt glad, även om de bara är ettor och nollor på en datorskärm. Nu tilläger jag även att de kan försätta dig i chock. Dessa små siffror är kraftfullare än man kan tro.

Fick ett besked idag. Jag har cell-förändringar... obs obs sa meddelandet.. de är inte cancergena.... Så det ska man ju vara glad för.

men vissa ord är så starkt laddade. De borrar sig in i ditt medvetna och börjar blinka som en neonskylt. De bländar dig från att se de andra orden även om du vet att de finns där. Cellförändringar är för mig ett sådant ord. Även om jag vet att det finns många orsaker till dem så är hela hypen runt dem så stark att jag inte vet hur jag ska reagera. Är det en diagnos? ett tillstånd? kommer de alltid vara som de är eller kommer jag få normala celler så småningom?

Det enda jag vet är att jag ska testa mig var fjärde månad. Men sen så är detta USA landet för överdrifter så jag vet inte ens hur pass viktigt det är att jag går dit.

Cellförändringar. Så stort så luddigt.,,, vi har väl förändringar hela tiden? don't we... celler dör och byts ut.. förändras.. vad är då en abnormalitet i all det?

skriva av sig är en trevlig sak... man får tillåtelse och tid att haka upp sig på alla möjliga muppiga saker :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0