kommer jag till helvetet när jag dör?

Jag brukar generellt sett hålla mig ifrån religion. Men jag fick en folder i handen idag som fick mig att tänka... Jag vågar påstå att det finnsbra sätt att tro på gud och det finns dåliga.

Personer som säger: "Doing what we want to, or feel like doing, results in lying, stealing, rape, incest, violence, murder and more." Har en mycket vrickat syn på sig själva och människor i allmänhet. Menar de att om det inte vore för gud, så skulle mannen som gav mig folder våldta mig? Var det han ville göra ? men hälls han tillbaka av gud? Texten jag fick handlade precis om att gud var den älskande fadern som förhindrade oss från att göra dessa saker. Om man ignorerar honom kommer han diciplinera en.

Tydligen har den gamle mannen erkänt sig skyldig till dessa synder för det var dessutom ett måste för att komma under guds beskydd...

Det är sällan jag vill diskutera religion med någon, men jag fick god lust att fråga hur de tänkte... men jag antog att jag bara skulle bli ledsnare och mer irriterad om jag gjorde så.  Att de själva gräver ned sig i ett sådant självförakt och självhat.... och dessutom försöker få andra att göra likadant.. det är sorgligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0