Halloween

Halloween i Madison gör att staden i högsta grad förtjänar sitt smeknamn - Madtown.

Firandet pågår i två dagar. Fredagen då alla festar som vanligt men i kostymer och med lite mer sprit i kroppen än vanligt... eller öl som är den vanligaste drycken här i bonde-staten.

Jag och min "bf" tog oss till en hemmafest hos några vänner. Tydligen så hade de skjutit fram tiden för när man skulle komma vilket jag missat... så vi bustade dem halvfärdiga. Men inga problem med det, det tog lite tjatande sen lät de mig hjölpa till att fixa med maten. Vi spenderade också en del tid ute på balkongen med att röka och titta på folk. Jag fick en del sleazy kommentarer från folk på gatan då vi var uppklädda (avklädda) som Marilyn Manson och Dita von Teese och som ni kanske vet så är hon strippa. Korsett hotpants och nylonstrumpor med strumpeband var min outfit för kvällen...

Allteftersom droppade det in mer folk... jag fick i mig mer och mer dricka... vi drog vidare till ett houseparty där jag hamnade i en 15 minuter lång diskussion om ingenting med några personer i en annan lägenhet när jag letade efter en toalett och räkade busta deras fest... kommer inte ihåg riktigt vad vi pratade om men det hade något med att gisasa varandras kostymer och göra... trevliga figurer iaf..

Sen tror jag vi tog oss hem på något sätt... Och jag var karatefull... något som inte händer ofta.  men kombinationen av ett stort party humör och tryggheten och säkerheten i att ha en alldeles egen beskyddare som jag dessutom visste inte skulle gnälla på mig för att jag var full - gjorde att jag släppte på spärrar jag brukar ha... men.. även om jag inte blir bakis så är dagen efter ändå fylld med lite halvångest. Jag är inte jätteglad över mig själv när jag blir för full... Därför blev lördagen lite lugnare..

Då var det freakfest på statestreet vilket vi struntade i,.. försökte möta upp med lite vänner men de var för fulla för att kommunicera ordentligt... vi var istället på en bar och snakckade runt med diverse folk.. när vi skulle hem stod vi dessutom och pratade med en snubbe som väntade på Chicago bussen för han skulle flyga till NY - tror jag- för en intervju... helt underbart med det här landet att man så lätt kan prata med folk om allt möjligt mellan himmel och jord. För en person som är intresserad av människor och människo-öden så är den här öppna mentalieten guld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0