Från placebo till the real deal

Jag var i chock.. placebo-saknad som jag kallade det... sedan i onsdags fick jag lite ego boost och ny motivation att jobba mot mål som finns här i Madison istället för att tänka på sådant som finns i Sverige.

Jag kom ur min chock och min placebo saknad. Men nu har den riktiga saknaden hunnit ikapp mig. Känner igen den från tidigare i att jag verkligen längtar efter kontakt. Att prata, umgås och vara nära. Men det är en tryggare saknad nu. Vi klarade oss. vi höll ihop och vad vi har gemensamt förändrades inte. Nu är det 5 veckor och en dag tills jag åker hem. och nej jag räknar inte dagarna :P heh.. mjo... jag gör väl det... busted ?

haha... bara en sån sak att våra bloggar ibland nästan reflekterar varandra får mig att småle åt hur lika vi är. Båda två upplever vi olika stadier av saknad och krishantering. Samtidigt som vi med nästan lite masochistisk lycka analyserar och studerar vad som händer inom oss med en forskares nyfikenhet. A var katalysatorn som gav B, tillsätt X och du får C. Chansen att försöka förstå hur hjärnan fungerar på nära håll och hur emotioner påverkar en. Att kunna något i teorin är en sak. Att inte bara bevittna utan också uppleva det i praktiken är en helt annan. Nämde jag att jag pluggar psykologi nästa termin? :D

Nu ska det iväg och demonstreras mot prop. 8 med vännerna. Sedan lite halvintesivt pluggande som ska belönas med en joggingrunda i de nya dojjorna =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0