Lolita

Det här med attraktion är intressant.. Hur det fungerar och varför. Människor har länge forskat inom ämnet, gjort tester där personer har fåt lukta på t-shirts, titta på bilder av olika ansikten när de har mens och när de inte har mens. Allt för att försöka lista ut vad som gör personer attraherade av varandra.

På senare år så har det öppnats en ny dörr, den sociala studien av hur attraktion fungerar. Det började såvitt jag vet med Mystery och Style och har sedan fortsatt att utveckla sig.
Många män har mycket bättre koll på vad som gör en kvinna attraherad än kvinnan själv. Men sättet vi kvinnor raggar på är oftast okänt även för oss själva. Vi har inte brutit ner det i logiska förståeliga bitar utan går mer på känsla med mer eller mindre framgång.
Många killar hävdar att det krävs att de finner utseendet attraktivt för att de överhuvudtaget ska finna något sexuellt intresse i en tjej. Detta är enligt mig bullshit. Det finns en del tjejjer i min närhet som är riktiga naturals. Jag var en natural när jag på något sätt lyckades skaffa mig ett släptåg av killar som jag sedan gick och bad min target att rädda mig ifrån. Även om jag inte fattade det då. Men back to the other girls. och till mig. En tjej specifik är inte särskilt snygg. Hon har en normal kropp, nästan lika små boobies som jag. och inte ett sött ansikte. hon klär sig dessutom tråkigt. I love this girl. Men jag kunde inte låta bli i början att undra; är det bara jag som tycker att hon inte är snygg??? Frågade runt bland både tjejkompisar och killkompisar. Ingen tycker att hon är fin... Ändå har hon ett litet harem av killar som är alltifrån snygga till dorky. Varför? jo hon är en jävla natural, det är vad hon är. =)

Det jag har kommit till slutsats om är att tjejjer som är naturals går i karaktären Lolitas spår. Detta kan låta lite konstigt... hur kan en 20-nånting tjej vara en Lolita? Och är inte det ganska sjukt? För er som inte vet vem Lolita är så är hon en karaktär i boken Lolita som handlar om en 12 årig flicka som blir kidnappad av en 40 årig man. Dock är hon äldre än hennes år och väldigt sexuell och man vet inte vem som är makthavaren i förhållandet. Kidnapparen eller Lolita som manipulerar honom och får honom att göra som hon vill?
Det är just Lolitas kombination av oskyldighet och sexualitet som jag tror är kärnan. Visst det finns många killar därute som inte faller för en lagom dos av oskyldighet på samma sätt som killars game inte är applicerbart på alla tjejjer, men det ligger något i uttrycket: Män vill vara en kvinnas första kärlek...
Många blir alldeles för osäkra i närheten av en alltför säker tjej. Stryk en mans manlighet medhårs och han följer efter.

Kommentarer
Postat av: Stora Stor

Oh, för länge sedan jag läste Lolita inser jag nu. Men visst är det bra. and you, too are a natural, baa det att du dessutom råkar vara snyggast i världen. ( =

Älskar dig.

2008-12-12 @ 17:54:34
Postat av: Ottilia

haha lol ... snyggast kan jag inte vara då jag är gift med den som innehar plats nummer ett... även hon en natural ;) men jag hoppar in på en god andra plats =D

2008-12-12 @ 23:54:46
Postat av: Felis Lynx

Intressant....Bland det mest attraktiva jag sett på länge var på Stockholm Inkbash tattoomässa i höstas. Det finns en tjej, Ebba, som jobbar på Scandinavian Tattoo magazine. Hon visade upp en ny stor tatuering i ett tävlingsmoment. Saken med henne är att hon ser väldigt söt och oskyldig ut, lite "sommar-Ida" looken, och verkar lite blyg samtidigt som hon är exhibitionist och ställer sig på en scen för att visa hela kroppen som är täckt av skitsnygga tats. Med den kombon så kände man hur halva publiken svalde lite nervöst... :-D Det fanns gott om tuffa brudar som visade upp sig men det hade inte alls samma effekt. Intressant det där!

2008-12-14 @ 12:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0