varför är jag i USA?

Kom och tänka på att det inte är en självklarhet.

sagan börjar med att Ottilia gick genom SU's korridorer en dag som alla andra i början av mars. Som vanligt skummade hon anslagstavlorna i hopp om att hitta något roligt eller intressant. En i övrigt tråkig lapp hade texten "the opportunity of your life" Allteftersom hon läste lappen som utlovade ett studieår i USA, boende och resor till den djärve student som passade in på deras kvalifikationer och vågade söka så tänkte hon. Ja, jag fyller ju inte alla kraven... men nästan lite av varje... jag kanske ska testa för skojs skull?

Off she went. kraffsade ihop en ansökan och snart var kuvertet på posten. Tiden gick och Ottilia blev så småningom kallad till en intervju där hon blev grillad av fem tidigare stipendiater. Nervös men glad att pärsen var över tog hon sig hem från den stora staden. På kvällen när Ottilia stod ute på landet och borstade på sin häst ringde telefonen. Kan ni gissa vem det var kära läsare? Jo, alldeles riktigt. Det var representanten från organisationen Brittingham Viking org. som kom med goda nyheter =)

på den vägen var det.

Sedan dess har mycket förändrats men jag är ändå här i usa som planerat. inte skulle jag ha en kärlek att sakna hade jag tänkt.
Något annat som inte gått som planerat är att studiekostnaderna höjts. så nu fattas det ca 6000$ som jag inte har möjlighet att lägga ut själv. Efter en disskussion med studievägledaren fick jag veta att jag inte kan ta mindre poäng per termin för att minska kostnaderna utan det är att korta ner tiden som gäller om inte organisationen har budget att skjuta till ytterligare pengar utöver de jag redan fått.

time will tell hur lång min vistelse här blir.

morgondagen är lovande. Fotballgame. Tydligen stadens största event. Ser framemot det sjukligt mycket och hann precis skaffa en Badgers T-shirt som är obligatoriskt =)

love to ya all.. och är det någon som är intresserad av Viking stipendiet.. så hör av er ; ) de har års eller sommar stipendier. =)

/ ottilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0